03 Ekim 2012

Pancar turşusu tarifi

Pancar turşusunu pek bi severim, her yaz bir kaç kavanoz yapar ve hemen yemeye başlarım. Bu arada çukulata canavarlığımın yanına bir de turşu canavarlığımı eklemeli, şürekli farklı tarifler denerim bazıları çok güzel olur, tariflerini not alır, sonra kaybederim:))) aklınıza niye tarif defteri tutmadığım gelmiş olabilir, benim aklıma geldi çünkü, bir tarif defterim olsa iyi olucak:) neyse, yaptığım turşuları zaman zaman postlamaya karar verdim. ilk olarak pancar turşusunu seçtim vee işte benim kullandığım ve tadını beğendiğim tarif.

malzemeler:
2 kilo pancar
3 bardak su
1-1.5 bardak sirke
1.5 çorba kaşığı turşuluk tuz
5-6 diş sarımsak

yapılışı:
Pancarları soyup iyice yıkıyoruz ve istediğimiz şekilde doğrayarak 3 bardak su ile haşlıyoruz, ben çatalla kotrol ederek yaklaşık 35 dk kaynatıyorum ama yumuşaklığını siz tadına bakarak da ayarlayabilirsiniz. Pişen pancarları kavonaza dolduruyoruz 2/3 ünü haşladığımız pancar suyu ile kalanı şirkeyle dolduracak şekilde ölçü alarak ya da 2.5 bardağa 1 yada 1.5 bardak sirke ile karıştırıp 1.5 çorba kaşığı tuz ilave ederek de hazırlayabilirsiniz. En son sarımsakları doğrayarak sıcakken kapağını kapatırsanız kapağınıda tutturmuş olarak bir turşu hazırlamış oluyorsunuz ve çok güzel oluyor. Ben bu turşuyu dayanamayıp 4 gün sonra yemeye başlıyorum piştiği için hemen yenilebilen bir turşu... 
Afiyet olsun nisan yağmurları

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...