04 Aralık 2012

Çekirdekli ve keten tohumlu ekmek tarifi

Annemin nefis keten tohumlu ve ay çekirdekli ekmeğinin tarifini paylaşmanın zamanı geldi de geçiyor sanırım zira bu ekmek bir harika, kesinlikle denemeniz lazım ben bayıldım hem mis gibi kokuyor hemde çook lezzetli ayrıca yapımı da kolay yanii. Narin (en yakın arkadaşım) böyle ekmekleri seviyorsan dene bak bunu Serkanla yersiniz kahvaltıda çayla çok güzel oluyor :) vee işte tarif...
Malzemeler:
5 su bardağı un
1/2 paket yaş maya
1 su bardağı süt
1/2 çay bardağı sıvı yağ
1 çorba kaşığı tereyağı
1 çorba kaşığı şeker
1 çay kaşığı tuz
1 çay bardağı ay çekirdeği 
1 çorba kaşığı keten tohumu
aldığı kadar su
Yapılışı:
Tüm malzemelerle kulak memesi kıvamında hamur hazırlıyoruz şekil verip üzerine su sürerek ay çekirdeği serpiyoruz 200 derece fırında pişiriyor ve afiyetle mideye indiriyoruz.


2 yorum:

  1. Canim Neslicim,denicem ben bundan cok güzel gözüküyor,eminim tadi da muhtesemdir...
    NarinCay

    YanıtlaSil
  2. Arkadaşların bitanesi, bunu bir de simit şeklini vererek (bizim buranın açmaları gibi enli ve burgulu) yaparsan daha güzel görünüyor tahıllı simit gibi, ben yanında bir şey bile yemeden sadece çayla çok sevdim bunu, dene de fikrini alalım:)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...